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Registro 1 de 4
Autor: Lupín, M. Beatriz - Rodríguez, Elsa Mirta M. - 
Título: Quality attributes and socio-demographic factors affecting channel choices
En: Conference of the International Association of Agricultural Economists. Foz do Iguaçu, 18-24 august 2012
Institución patroc.: International Association of Agricultural Economists
Páginas: 26 p.
Texto completo: Texto Completo
Resumen: Potato is an important staple food and horticultural crop for Argentina and it is included in almost every meal prepared by households. The annual average per capita consumption of potatoes is 40 kg. Despite the rapid rise of supermarkets, small fruit and vegetable shops still dominate horticultural retail in Argentina. The fresh potato quality is a wide and subjective notion that deals with different kinds of attributes e.g., colour, flavor, nutritional contents, added substances during the productive processes and risks perceptions. Commercial channel preferences, knowledge about varieties, and opinions regarding bad quality attributes are important factors affecting fresh potatoes consumers choices. The aim of this research is to examine how consumers perceive quality characteristics of fresh potatoes and to identify quality attributes and socio-demographics factors affecting channels choices for buying potatoes. A representative sample of the population in this city included 500 randomly selected households. The urban households survey was carry out in the city of Mar del Plata, in June 2009 using a questionnaire - based on face to face interviews. The principal place of respondents choosing to purchase fresh potatoes is the fruits and vegetables stores (72 percent), followed in importance with much lower percentages by supermarkets / hypermarkets (15 percent) and other channels, such as community fairs, wholesaler market, self-production and direct vegetable delivery by producer (12 percent). In order to examine the relationship between preferences for certain quality attributes of fresh potato and socio-economic variables of households about their choice of purchase channel, we applied a multinomial logit regression (MNL). According to the econometric results, we can conclude that fruits and vegetables stores are preferred by decision maker buying fresh potatoes with brown skin colour, with knowledge about potato carbohydrate contribution, and having age under 55 years old. Also this channel is chosen, compared with the supermarkets / hypermarkets, by those consumers that consider price as an important factor when buying unpacked fresh potatoes.
Palabras clave: PAPA | ATRIBUTOS DE CALIDAD | COMPRA | CANALES DE COMERCIALIZACION | CONSUMIDORES |
Registro 2 de 4
Autor: Antonelli, Carlos Martín
Título: Plan para el desarrollo de distribuidores exclusivos
Fuente: Anuario, n.6. Pontificia Universidad Católica Argentina. Facultad de Ciencias Económicas del Rosario
Páginas: pp. 9-30
Año: 2009
Palabras clave: PLANES DE DESARROLLO | DISTRIBUCION | EMPRESAS | CANALES DE COMERCIALIZACION | DISTRIBUIDORES EXCLUSIVOS |
Solicitar por: HEMEROTECA A + datos de Fuente
Registro 3 de 4
Autor: Argentina. Instituto Nacional de Estadística y Censos, INDEC
Título: Censo Nacional Agropecuario 2002 : resultados generales
Ciudad y Editorial: Buenos Aires : INDEC
Páginas: 1 CD-ROM
Año: 2006
Palabras clave: CENSOS AGROPECUARIOS | DATOS ESTADISTICOS | EXPLOTACIONES AGROPECUARIAS | TIPO JURIDICO DEL PRODUCTOR | REGIMEN DE TENENCIA DE LA TIERRA | USO DE LA TIERRA | PRACTICAS CULTURALES | ACTIVIDADES PECUARIAS | CONSTRUCCIONES, INSTALACIONES Y OTRAS MEJORAS | MAQUINARIAS, EQUIPOS Y VEHICULOS | POBLACION Y MANO DE OBRA | MODALIDADES DE GESTION | CANALES DE COMERCIALIZACION | CULTIVOS REGIONALES | MATRIZ DE INTERRELACION DEPARTAMENTAL |
Solicitar por: MULTI CD 00056/2002
Registro 4 de 4
Autor: Bertolotti, María Isabel - Errazti, Elizabeth - Pagani, Andrea N. - 
Título: La comercialización de productos pesqueros. Promoción del consumo de pescado en el mercado interno
Fuente: FACES. año 2, n.2. Universidad Nacional de Mar del Plata. Facultad de Ciencias Económicas y Sociales
Páginas: pp. 7-25
Año: jun. 1996
Texto completo: Texto Completo
Resumen: Este trabajo analiza los canales de comercialización de los productos pesqueros y las medidas a tomar para la promoción del consumo de pescado en el mercado interno de la República Argentina.
Con el objeto de caracterizar la comercialización de los productos pesqueros en el Mercado Interno, se estudian, los canales mayoristas y minoristas; para realizar las recomendaciones de Promoción del Consumo se analizan las características del consumidor y las experiencias sobre consumo institucional.
El sistema de comercialización funciona sobre la base de una demanda rígida con fluctuaciones entre el 8 y el 12 porciento sobre la media y una oferta oligopólica moderada, con concentración de ventas y pedidos telefónicos, que transforman a minoristas y mayoristas en tomadores de cantidades y fijadores de precios a través de la determinación de los márgenes de ganancia y sobre la base de los precios de primera venta y precios de planta.
Un programa de desarrollo del consumo de pescado manteniendo los niveles actuales de preferencias de la población por frescos (86,3 porciento) y sobre la base de Merluza (56,4 porciento) no sería sostenible a largo plazo, ya que esta especie no permitiría aumentos substanciales en la captura, teniendo en cuenta que es la más importante en el volumen de exportaciones nacionales.
Palabras clave: PRODUCTOS PESQUEROS | COMERCIALIZACION | CONSUMO | ECONOMIA DEL CONSUMIDOR | ECONOMIA PESQUERA | CANALES DE COMERCIALIZACION | PROMOCION DEL CONSUMO | MERCADO INTERNO |
Solicitar por: HEMEROTECA FCEYS F + datos de Fuente

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