MegaCatálogo Bibliográfico
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Registro 1 de 93
Autor: Pontón Deluquez, Elimar - Márquez López, Carlos Mario
Título: El marketing como base para el emprendimiento de los Millennials
Fuente: Palermo Business Review : Revista de Management de la Universidad de Palermo, n.14. Universidad del Palermo. Facultad de Ciencias Económicas
Páginas: pp. 65-82
Año: nov. 2016
Resumen: Este estudio de tipo descriptivo, expone la importancia que representa el emprendimiento para los Millennials y el Marketing como área primordial para el desarrollo de sus ideas de negocios. La Universidad como centro de promoción para la cultura del emprendimiento en sus funciones esenciales, es fundamental en el perfeccionamiento de competencias y comportamientos asociados a los atributos de los egresados de esta generación. Se concluye que los Millennials son personas de naturaleza emprendedora, que le otorgan al Marketing un importancia determinante al momento de desarrollar sus negocios propios, debido a que consideran que las estrategia de mercadeo son vitales en sus emprendimientos, siempre y cuando las mismas estén orientadas a cumplir las expectativas y satisfacer las necesidades de los clientes para asegurar de esta manera el éxito en sus negocios.
Palabras clave: ENTREPRENEURSHIP | MARKETING | GRADUADOS | UNIVERSIDADES | GENERACION Y |
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Registro 2 de 93
Autor: Ruiz Arroyo, Matilde - Fuentes Fuentes, María del Mar - Ruiz Jiménez, Jenny María
Título: La aspiración de crecimiento del emprendedor: El papel del contexto desde una perspectiva internacional
Fuente: Cuadernos Aragoneses de Economía. v.24, n.1/2. Universidad de Zaragoza. Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales
Páginas: pp. 13-37
Año: 2014
Palabras clave: EMPRENDIMIENTOS | EMPRENDEDORES | CRECIMIENTO | MODELOS | PROYECTO GEM | GLOBAL ENTREPRENEURSHIP MONITOR |
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Registro 3 de 93
Autor: Montero Villacamp, Javier - González Gil, Consuelo
Título: Dinámica emprendedora y crecimiento económico. Implicaciones políticas desde el proyecto GEM
Fuente: Cuadernos Aragoneses de Economía. v.24, n.1/2. Universidad de Zaragoza. Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales
Páginas: pp. 39-57
Año: 2014
Palabras clave: EMPRENDIMIENTOS | EMPRENDEDORES | CRECIMIENTO ECONOMICO | PROYECTO GEM | GLOBAL ENTREPRENEURSHIP MONITOR |
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Registro 4 de 93
Autor: Cooney, Thomas M.
Título: Offering Minority Communities Equal Oportunieties Through Entrepreneurshio
Fuente: Ciencias Económicas. año 10, v.2. Universidad Nacional del Litoral. Facultad de Ciencias Económicas
Páginas: pp. 73-86
Año: 2013
Resumen: A substantial body of research has been undertaken in recent years giving prominence to the additional and distinctive challenges faced by female entrepreneurs and by ethnic entrepreneurs. However, other groups of minority entrepreneurs have received relatively little attention and so remain underexplored within entrepreneurship literature. This article introduces some of these minority communities (Ex-Prisoners, Disabled People, Travellers/Gypsies, Grey and Gay) and highlights the research opportunities that exist for entrepreneurship academics who might wish to analyse such ’silent’ minorities. These communities are all relatively large in terms of population numbers, require tailored support to overcome distinctive economic, social and personal obstacles, and would benefit from critical appraisals of their circumstances.
Palabras clave: IGUALDAD DE OPORTUNIDADES | OPORTUNIDADES DE EMPLEO | MINUSVALIDOS | EMPRENDEDORES | EMPRENDIMIENTOS | INSERCION SOCIAL | EXPRESIDIARIOS |
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Registro 5 de 93
Autor: Fornoni, Mariel - Arribas, Iván - Vila, José E. - 
Título: An entrepreneur’s social capital and performance. The role of access to information in the Argentinean case
Fuente: Discussion Papers in Economic Behaviour, n.7. Universitat de València
Páginas: 65 p.
Año: Sept. 2012
Texto completo: Texto Completo
Resumen: Purpose - The aim of this paper is to analyze the impact of an entrepreneur’s social capital on their access to information, and how such access improves the performance of their entrepreneurial project. Design/methodology/approach - A Structural Equations Model (SEM) is estimated and validated from a database including information from 282 Argentinean entrepreneurs who answered a questionnaire specifically designed for this research. The analysis of this model allowed us to determine the impact of dependent latent variables on the performance of the start-up. Findings - The performance of an entrepreneurial project depends on an entrepreneur’s access to finance, markets and information. Specific dimensions of social capital facilitate access to these resources: the relational dimension facilitates access to information; the resources dimension makes access to finance easier; the structural dimension helps the entrepreneur to access markets. Research limitations/implications - The sample is not large enough to analyze differences among specific types of entrepreneurial projects: for instance, the role of social capital in industrial and service entrepreneurship (activity sector), the differences between the federal capital, Buenos Aires, and the rest of the country (location), and between female and male entrepreneurs (gender). Originality/value - Our results help to understand which dimensions of an entrepreneur?s social capital facilitate access to information and how these specific dimensions enhance the performance of their project. Hence, this paper has managerial and policy implications for generation of dynamic entrepreneurial projects capable of becoming development drivers.
Palabras clave: EMPRENDEDORES | CAPITAL SOCIAL | ACCESO A LA INFORMACION | DESEMPENO |

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